Všeobecné obchodné podmienky vzťahujúce sa k programom Nateo a Nateo Family

I. Všeobecné ustanovenia

1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom webového rozhrania medzi poskytovateľom - obchodníkom a zákazníkom - spotrebiteľom.

2. Právne vzťahy, ktoré nie sú výslovne upravené v týchto VOP, sa spravujú ustanoveniami najmä:

  • zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“),
  • zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“),
  • predpismi na ochranu osobných údajov, a to Nariadenie EP a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenia o ochrane údajov) a zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • zákona č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene na doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „Zákon o zdravotnej starostlivosti“).

3. Poskytovateľom – obchodníkom je obchodná spoločnosť Nemocnica BORY, a. s., so sídlom Digital Park II, Einsteinova 25, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 53 773 411, DIČ: 2121494331, IČ DPH: SK7020000669, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sa, Vložka č. 7237/B (ďalej aj ako „Poskytovateľ“), ktorý v súlade s predmetom svojej činnosti poskytuje tovary a/alebo služby spotrebiteľom. Program je súbor Poskytovateľom ponúkaných tovarov a služieb, ktoré sú zamerané na obdobie gravidity, pôrodu a šestonedelia, ktoré si môže Zákazník objednať na základe záväznej objednávky.

Poskytovateľ poskytuje Programy:

  • Nateo, a
  • Nateo Family.

4. Službami sa rozumejú služby ponúkané Poskytovateľom a zároveň služby, ktoré sú v súlade zo Zákonom o zdravotnej starostlivosti službami súvisiacimi s poskytovaním zdravotnej starostlivosti. Služby, ktoré sú súčasťou Programov, ktoré ponúka Poskytovateľ prostredníctvom svojho webového rozhrania, nie sú zdravotnou starostlivosťou podľa Zákona o zdravotnej starostlivosti.

5. Poskytovateľ je na základe platného povolenia na poskytovanie zdravotnej starostlivosti vydaného Bratislavským samosprávnym krajom poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v zdravotníckom zariadení typu „všeobecná nemocnica“ vrátane ambulantných zdravotníckych zariadení v rozsahu určenom povolením.

6. Prípadné vyobrazenie tovarov a služieb (Programov) na webovom rozhraní Poskytovateľa nie je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy (ponukou) v zmysle ustanovenia § 43a Občianskeho zákonníka, ale informáciou pre Zákazníka o možnostiach a podmienkach, za akých môže Zákazník vstúpiť s Poskytovateľom do rokovania o uzatvorení kúpnej zmluvy, okrem iného aj odoslaním objednávky s povinnosťou platby. Poskytovateľ nie je povinný uzavrieť zo Zákazníkom kúpnu zmluvu len na základe skutočnosti, že Zákazník odošle objednávku s povinnosťou platby Poskytovateľovi.

7. Kontakty Poskytovateľa:

  • Adresa poskytovania Programov/poštová adresa: Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač
  • Zákaznícka linka: +421 950 105 510 v čase od 07:00 do 15:30 počas pracovných dní
  • Zákaznícky email: info@nemocnica-bory.sk

8. Zákazníkom je spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkoch alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej aj len „Zákazník“). Zákazníkom môže byť žena, ktorá je tehotná (ďalej len „Tehotná žena“) alebo iná fyzická osoba, ktorá na základe súhlasu Tehotnej ženy vykoná nákup Programu v prospech Tehotnej ženy.

9. Zmluva medzi Zákazníkom a Poskytovateľom je uzatvorená prostredníctvom internetu, pričom Poskytovateľ ponúka Programy prostredníctvom webového rozhrania https://rezervacie.porodnicabory.sk (ďalej aj len „Webové rozhranie Poskytovateľa“) a Zákazník si objednáva ním vybraný Program cez elektronickú objednávku na Webovom rozhraní Poskytovateľa.

II. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

1. Výber programov je možný iba v procese registrácie na pôrod u Poskytovateľa. Program je možné záväzne si online objednať prostredníctvom Webového rozhrania Poskytovateľa. Program je možné zakúpiť si aj osobne u Poskytovateľa v súlade s Cenníkom Poskytovateľa, a to na adrese Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač.

2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo poskytnúť Zákazníkovi tovary a služby, ktoré sú v rámci Programu poskytnuté bezodplatne. Tovary a služby, ktoré sú poskytované bezodplatne poskytne Poskytovateľ iba v prípade, ak sú dostupné. Pri týchto tovaroch a službách si Poskytovateľ vyhradzuje právo neprijať reklamáciu tovarov a služieb.

3. Predávajúci má právo obmedziť počet objednaných Programov v jednej objednávke alebo na jedného Zákazníka.

4. Pre vylúčenie pochybností Poskytovateľ uvádza, že položka „Pôrod“ dostupná na Webovom rozhraní Poskytovateľa sa nepovažuje za Program.

5. Objednávka Programu z ponuky Programov na Webovom rozhraní Poskytovateľa uskutočnená Zákazníkom, predstavuje záväzný návrh na uzatvorenie Zmluvy prostredníctvom vyplneného a odoslaného formulára (ďalej len „Objednávka“).

6. Poskytovateľ umožňuje objednať si Program výlučne v procese spustenej registrácie na pôrod u Poskytovateľa. Zákazník v prvom kroku uvedie údaje Tehotnej ženy v nasledovnom rozsahu:

  • meno a priezvisko,
  • dátum narodenia,
  • rodné číslo,
  • stanovený termín pôrodu (termín, ktorý bol stanovený v cca 12. týždni tehotenstva),
  • zdravotnú poisťovňu,
  • ulicu a orientačné číslo,
  • mesto/obec,
  • PSČ,
  • štát,
  • emailovú adresu,
  • telefónne číslo.

7. Webové rozhranie Poskytovateľa následne overí, či je dostupná kapacita na stanovený termín pôrodu Tehotnej ženy. V prípade, ak Webové rozhranie poskytovateľa vyhodnotí, že pre stanovený termín pôrodu je dostupná kapacita, táto skutočnosť je Zákazníkovi oznámená v ďalšom kroku formulára. V tomto bode je Zákazník povinný si zvoliť na Webovom rozhraní Poskytovateľa, či si chce záväzne objednať s povinnosťou platby niektorý z Programov, alebo nie.

8. V prípade, ak si Zákazník nevyberie žiaden z Programov, je povinný vyznačiť skutočnosť, že sa oboznámil s informáciou o spracúvaní osobných údajov a vyznačiť skutočnosť o vyhlásení, že ním zadané údaje sú pravdivé. Zákazník môže vyznačiť možnosť, že udeľuje súhlas na marketingové použitie osobných údajov. Registrácia na pôrod končí oznámením o zaregistrovaní na termín pôrodu a zaslaním potvrdzujúceho emailu na zadanú emailovú adresu.

9. V prípade, ak si Zákazník vyberie niektorý z Programov, je povinný vyznačiť skutočnosť, že sa oboznámil s informáciou o spracúvaní osobných údajov, oboznámil sa a súhlasí s VOP a vyznačiť skutočnosť o vyhlásení, že ním zadané údaje sú pravdivé. Zákazník môže vyznačiť možnosť, že udeľuje súhlas na marketingové použitie osobných údajov. Zákazník následne vykoná Objednávku tým, že stlačí tlačidlo „ZÁVÄZNE REZERVOVAŤ“. V prípade Objednávky Programu bude Zákazníkovi doručený email na zadanú emailovú adresu, ktorý bude obsahovať potvrdenie rezervácie pôrodu a informáciu o možnostiach úhrady objednaného Programu v určenej lehote.

10. V prípade, ak Webové rozhranie poskytovateľa vyhodnotí, že pre stanovený termín pôrodu nie je dostupná kapacita, táto skutočnosť je Zákazníkovi oznámená v ďalšom kroku. V tomto bode je Zákazník oprávnený vytvoriť záväznú objednávku niektorého z Programov a má právo vyjadriť svoj súhlas so zaradením do tzv. čakacej listiny. V tomto prípade sa Poskytovateľ zaväzuje v lehote 5 kalendárnych dní dodatočne preveriť svoje dostupné kapacity pre stanovený termín pôrodu. V prípade, ak Poskytovateľ v lehote do 5 kalendárnych dní bude evidovať kapacitu pre stanovený termín pôrodu, termín pôrodu bude priradený a Zákazníkovi bude zaslaný potvrdzujúci email na zadanú emailovú adresu. V prípade, ak Poskytovateľ nebude evidovať kapacitu pre stanovený termín pôrodu, bude táto skutočnosť Zákazníkovi oznámená prostredníctvom emailu zaslaného na zadanú emailovú adresu.

11. Údaje poskytnuté Zákazníkom Poskytovateľovi v Objednávke považuje Poskytovateľ za správne a pravdivé. Zákazník potvrdzuje správnosť a pravdivosť údajov zaškrtnutím príslušného políčka. Objednávka, ktorá nemá vyplnené všetky povinné polia sa považuje za neúplnú a nie je možné jej dokončenie a odoslanie. V prípade, ak Poskytovateľ zistí, že Zákazník uviedol nesprávne, klamlivé a/alebo nepravdivé údaje, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

12. K vzniku právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Zákazníkom, teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, dochádza momentom doručenia potvrdzujúceho emailu zo strany Poskytovateľa Zákazníkovi. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do splnenia predmetu kúpnej zmluvy.

13. Všetky Objednávky prijaté Poskytovateľom sú záväzné. Akékoľvek zmeny Objednávky sú možné len po vzájomnej dohode Poskytovateľa a Zákazníka.

14. Po odoslaní Objednávky nie je možné zo strany Zákazníka vykonať akúkoľvek zmenu údajov v Objednávke alebo zmenu samotnej Objednávky. V prípade, ak Zákazník potrebuje po odoslaní Objednávky vykonať zmeny údajov v Objednávke alebo zmenu samotnej Objednávky, avšak s výnimkou stanoveného termínu pôrodu, je povinný kontaktovať Poskytovateľa telefonicky na zákazníckej linke: +421 950 105 510 v pracovných dňoch v čase od 07:00 do 15:30 alebo na zákazníckom emaile: info@nemocnica-bory.sk

15. Vlastnícke právo k hmotným tovarom a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Zákazníka okamihom odovzdania hmotných tovarov.

III. Platobné podmienky

1. Kúpne ceny jednotlivých Programov ponúkaných Poskytovateľom sú uvedené na Webovom rozhraní Poskytovateľa, a to osobitne pre každý Program samostatne. Ceny sú uvádzané v mene EURO.

2. Poskytovateľ je platcom DPH. Ceny Programov sú uvádzané s DPH podľa jej výšky v súlade s právnymi predpismi v čase vykonania Objednávky.

3. Zákazník je povinný cenu za Program uhradiť vopred, pred začatím poskytovania tovarov a služieb z Programu najneskôr však do 3 kalendárnych dní odo dňa vykonania Objednávky.

4. Cenu sa Program je možné uhradiť:

  • (i) bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány podľa pokynov príslušného poskytovateľa služieb elektronickej platobnej brány, a v prípade zlyhania tejto metódy
  • (ii) bezhotovostne bankovým prevodom podľa inštrukcií zaslaných v potvrdení Objednávky.

5. V prípade ak Zákazník pri nedostupnej kapacite pre stanovený termín spôsobu vyjadrí svoj záujem si záväzne rezervovať niektorý z Programom a zaradiť sa do tzv. čakacej listiny, bude presmerovaný na bezhotovostnú úhradu platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány. V tomto prípade Zákazníkovi banková inštitúcia na pokyn Poskytovateľa zarezervuje finančné prostriedky na kartovom účte Zákazníka vo výške kúpnej ceny záväzne objednaného Programu Zákazníkom (tzv. predautorizácia platby). V prípade, ak Poskytovateľ Zákazníkovi priradí dostupný termín pre stanovený termín pôrodu do 5 kalendárnych dní, zarezervované finančné prostriedky vo výške kúpnej ceny záväzne objednaného Programu Zákazníkom budú príslušnou bankovou inštitúciou na pokyn Poskytovateľa zúčtované v prospech Poskytovateľa. V prípade, ak Poskytovateľ Zákazníkovi nepriradí dostupný termín pre stanovený termín pôrodu do 5 kalendárnych dní, zarezervované finančné prostriedky vo výške kúpnej ceny záväzne objednaného Programu Zákazníkom budú príslušnou bankovou inštitúciou na pokyn poskytovateľa odblokované.

6. Záväzok zákazníka zaplatiť cenu Programu v súlade s Objednávkou je splnený momentom pripísania platby vo výške kúpnej ceny na účet Poskytovateľa v prípade bezhotovostnej platby uhradenej bankovým prevodom alebo prostredníctvom platobnej brány, a to najneskôr posledný deň lehoty stanovenej v bode 3 tohto článku.

7. Poskytovateľ po overení zaplatenia objednávky Zákazníkovi, vystaví daňový doklad vo forme faktúry. Faktúra vystavená Poskytovateľom bude Zákazníkovi doručená vo forme elektronickej faktúry na emailovú adresu zadanú Zákazníkom počas vytvorenia Objednávky.

8. V prípade, ak Zákazník neuhradí v plnom rozsahu cenu za Program v lehote podľa bodu 3 tohto článku, Poskytovateľ má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

9. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť cenu Programov. Rozhodujúca cena Programu je cena, ktoré je uvedená na Webovom rozhraní Poskytovateľa v čase ukončenia a odoslania Objednávky Poskytovateľovi v súlade s týmito VOP.

IV. Čerpanie tovarov a služieb zo zakúpeného Programu

1. Tovary a služby zo zakúpeného Programu môže čerpať výlučne Tehotná žena, ktorej bol úspešne rezervovaný termín na pôrod u Poskytovateľa. Programy a ani jednotlivé tovary a služby z nich nie sú prenosné na inú fyzickú osobu a to ani v prípade, ak ide o inú tehotnú ženu.

2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo stanoviť termíny čerpania a dodania jednotlivých tovarov a služieb, ktoré sú obsahom Programu. Zároveň si Poskytovateľ vyhradzuje právo dodania jednotlivých tovarov a služieb mimo priestorov Poskytovateľa na adrese Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač alebo v termíne, ktorý si sám stanoví.

3. V prípade, ak Poskytovateľ neposkytne Tehotnej žene termín alebo nevytvorí priestor na čerpanie tovarov a služieb zo zakúpeného Programu, má Tehotná žena právo požiadať Poskytovateľa o nápravu. V takomto prípade Poskytovateľ dodatočne splní svoj záväzok ihneď, ako je to možné, najneskôr však do 30 kalendárnych dní.

4. Poskytovateľ informuje Zákazníka, že jednotlivé tovary a služby zo zakúpeného Programu budú Zákazníkovi poskytované postupne a v termínoch, ktoré sú viazané na obdobie tehotnosti, pôrodu a popôrodnej starostlivosti o ženu a novorodenca. Tehotná žena nie je oprávnená požadovať ktorýkoľvek z tovarov a služieb zo zakúpeného Programu vopred.

5. Zákazník bude informovaný zo strany Poskytovateľa o možnostiach čerpania jednotlivých tovarov a služieb zo zakúpeného Programu telefonicky, emailom alebo osobne. Výber spôsobu informovania je právom Poskytovateľa. Poskytovateľ môže zároveň využívať súbežne všetky, alebo len niektoré uvedené spôsoby informovania.

6. Poskytovateľ si vyhradzuje, že Programy poskytuje ako celok. Z uvedeného vyplýva, že v prípade nevyčerpania jedného alebo viacerých tovarov a služieb zaradených v Programe, a to z dôvodu na strane Zákazníka, nezakladá právo Zákazníka na náhradu celej kúpnej ceny alebo pomernej časti kúpnej ceny za nevyčerpanú časť tovarov a služieb zo zakúpeného Programu.

7. Odlišne od bodu 6 tohto článku bude Poskytovateľ postupovať v prípade, ak Tehotná žena porodí u iného poskytovateľa ústavnej zdravotnej starostlivosti (prípadne aj mimo ústavného zdravotníckeho zariadenia). V tomto prípade sa Poskytovateľ zaväzuje Zákazníkovi vrátiť pomernú časť kúpnej ceny Programu, a to v hodnote Programu v časti „Pôrod“, „Po pôrode“ a „Osobná starostlivosť“. Pre všetky Programy Poskytovateľ stanovuje, že v takomto prípade vráti 60 % hodnoty kúpnej ceny zakúpeného Programu.

8. Poskytovateľ si zároveň vyhradzuje právo riešiť osobitné situácie odlišne od predchádzajúceho bodu týchto VOP.

V. Odstúpenie od zmluvy

1. Poskytovateľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s právnymi predpismi a v súlade s týmito VOP.

2. Zákazník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s právnymi predpismi a v súlade s týmito VOP.

3. Zákazník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ustanovením § 19 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa, a to v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru Zákazníkom a/alebo uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby.

4. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu, okrem iného, ak došlo k úplnému poskytnutiu Programu a poskytovanie Programu začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom Zákazníka a Zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy Zákazník povinný zaplatiť kúpnu cenu.

5. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v časti poskytnutých tovarov a služieb z Programu v podobe hmotných tovarov, a to v prípade, ak ide o tovary, ktoré sú poskytnuté Poskytovateľom v uzatvorenom ochrannom obale, a preto nie sú vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov, ak tento obal bol porušený. Všetky hmotné tovary z ponúkaných Programov na Webovom rozhraní Poskytovateľa sú poskytované Tehotnej žene, tejto žene po pôrode alebo sú určené pre novorodenca, a preto, v prípade poškodenia ochranného obalu, v ktorom sú zabalené a vzhľadom na vysoké hygienické požiadavky pri starostlivosti o Tehotnú ženu, ženu po pôrode a novorodenca, nie je Zákazník oprávnený od kúpnej zmluvy v tejto časti odstúpiť.

6. Zákazník môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu. Zákazník môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Vzorový formulár je uvedený v Prílohe č. 1 týchto VOP.

7. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Zákazník najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Poskytovateľovi.

8. Zákazník môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru a/alebo službe z Programu alebo viacerým tovarom a/alebo službám z Programu, ak Poskytovateľ na základe kúpnej zmluvy dodal alebo poskytol viacero tovarov a služieb z Programu.

9. V prípade, ak Zákazník odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar Poskytovateľovi alebo osobe ním určenej. Zákazník znáša len náklady na vrátenie tovaru Poskytovateľovi alebo ním určenej osobe.

10. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

11. Zákazník je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, ak predmetom kúpnej zmluvy bolo poskytnutie služby

12. Poskytovateľ je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou. Poskytovateľ je povinný vrátiť Zákazníkovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od kúpnej zmluvy, ak Zákazník neodstúpil od celej kúpnej zmluvy.

13. Poskytovateľ nie je povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť Zákazníkovi platby, ktoré od neho prijal pred tým, ako mu je tento tovar doručený, alebo kým Zákazník nepreukáže zaslanie tovaru späť Poskytovateľov.

VI. Zodpovednosť za vady

Zodpovednosť za vady hmotných tovarov

1. Poskytovateľ zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má hmotný tovar z Programu v čase dodania a ktoré sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

2. Zákazník môže vytknúť Poskytovateľovi vadu (podať žiadosť o nápravu) osobne na adrese Poskytovateľa Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač alebo emailom zaslaným na zákaznícky email: info@nemocnica-bory.sk

3. Poskytovateľ o vytknutí vady Zákazníkovi poskytne písomné potvrdenie bezodkladne po vytknutí vady. Poskytovateľ v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Poskytovateľ nemôže ovplyvniť.

4. V prípade, ak Poskytovateľ odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Zákazníkovi. Ak Zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Poskytovateľa za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Poskytovateľ v takomto prípade nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

5. Zákazník má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Zákazník si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Poskytovateľovi neprimerané náklady.

6. Poskytovateľ opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo Zákazník vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Zákazníkovi s ohľadom na povahu a účel tovaru.

7. Zákazník má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty v súlade s ustanovením § 624 Občianskeho zákonníka.

Zodpovednosť za vady služieb

8. Pri zodpovednosti za vady služieb z Programov sa uplatnia ustanovenia upravujúce zodpovednosť za vady hmotných tovarov, ak ďalej nie je uvedené inak. Vadou služby sa rozumie najmä kvalita služby.

9. Zákazník je povinný bezodkladne po zistení vady služby túto vadu vytknúť poskytovateľovi.

10. Zákazník má právo zvoliť si v prípade preukázania vady služby, ak ide o (i) odstrániteľné vady, včasné, bezplatné a riadne odstránenie vád, a v prípade, ak ide o (ii) neodstrániteľné vady, opakované poskytnutie rovnakej alebo obdobnej služby len v prípade, ak je dostupná alebo zľavu z kúpnej ceny Programu.

VII. Osobitné ustanovenia

1. Poskytovateľ je zbavený zodpovednosti za čiastočné alebo úplné nesplnenie svojich záväzkov a povinností podľa kúpnej zmluvy a/alebo VOP, ak je toto nesplnenie spôsobené okolnosťami, ktoré nastali nezávisle od vôle Poskytovateľa a bránia mu v splnení jeho záväzkov, ak vzhľadom na všetky okolnosti nie je možné rozumne predpokladať, že by Poskytovateľ tieto okolnosti alebo ich následky odvrátil alebo prekonal a že by v čase uzavretia kúpnej zmluvy tieto okolnosti predvídal. V prípade vzniku okolností vylučujúcich zodpovednosť sa doba plnenia zmluvných záväzkov predĺži o dobu rovnajúcu sa dobe trvania týchto okolností. Ak Poskytovateľ nemôže splniť svoje záväzky vzhľadom na objektívne okolnosti vyššej moci, oznámi túto skutočnosť Zákazníkovi najneskôr do 5 dní od ich vzniku. Príklady vyššej moci: prírodné katastrofy, živelné pohromy, vojna, teror, sabotáže, epidémie a pandémie, nepriaznivé epidemiologické situácie, vládne opatrenia, embargo, sankcie, štrajky a výluky, prerušenie prevádzky, nedostupnosť surovín alebo výrobných materiálov).

2. Pre prípad, ak nie je primerané od Zákazníka očakávať strpenie predĺženia doby plnenia zmluvných záväzkov z dôvodu, že inak by sa poskytnutie tovarov a služieb stalo neaktuálnym, má Zákazník právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote do 5 dní od oznámenia vzniku okolností vyššej moci. Zákazník je povinný preukázať, že sa poskytnutie tovarov a služieb z Programu stalo neaktuálnym.

3. Poskytovateľ si vyhradzuje právo poskytnúť tovary a služby zo zakúpeného Programu Tehotnej žene len v prípade, ak ich poskytnutie nie je v rozpore so zdravotným stavom Tehotnej ženy, tejto ženy po pôrode a/alebo zdravotným stavom novorodenca, a zároveň nie je v rozpore s medicínskymi postupmi, ktoré sa budú vyššie uvedeným osobám poskytovať tak, aby zdravotná starostlivosť bola poskytnutá zo strany Poskytovateľa v súlade so Zákonom o zdravotnej starostlivosti správne.

VIII. Mimosúdne riešenie sporov

1. Vzniknuté spory majú právomoc rozhodovať súdy Slovenskej republiky, za predpokladu, že Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, má bydlisko na území Slovenskej republiky. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, môže žalovať Poskytovateľa aj na súdoch členského štátu Európskej únie, v ktorom má tento spotrebiteľ bydlisko.

2. Zákazník má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu (emailom na emailovú adresu: info@nemocnica-bory.sk).

3. Ak Poskytovateľ na túto žiadosť Zákazníka odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa ustanovenia § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon o ARS“); možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

4. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov | Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov | Ochrana spotrebiteľa | Obchod | MHS).

5. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže Zákazník podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže Zákazník využiť formulár, ktorý je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.

6. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže Kupujúci podať taktiež prostredníctvom online platformy alternatívneho riešenia sporov -–platformy ODR Európskej komisie, ktorá je dostupná na webovej stránke Online Dispute Resolution | European Commission (europa.eu).

7. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o ARS, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Alternatívne riešenie sporu sa týka len sporu medzi Zákazníkom (spotrebiteľom) a Poskytovateľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od Zákazníka (spotrebiteľa) požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR vrátane DPH. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

IX. Záverečné ustanovenia

1. Tieto VOP sú platné a účinné odo dňa ich uverejnenia na Webovom rozhraní Poskytovateľa, ak nie je uvedený vo VOP neskorší dátum platnosti a účinnosti.

2. Orgánom dozoru na ochranu spotrebiteľa je v zmysle platných právnych predpisov Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P. O. Box 5, 820 07 Bratislava 27.

3. Náklady vzniknuté Zákazníkovi pri používaní komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí sám Zákazník. Výška nákladov sa nelíši od základnej sadzby.

4. Poskytovateľ je oprávnený znenie týchto VOP meniť a/alebo dopĺňať akýmikoľvek zmenami, čím ale nie sú dotknuté práva a povinnosti, ktoré vznikli počas účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.

5. Ak v týchto VOP nie je uvedené inak, oznámenie doručované prostredníctvom elektronickej pošty zmluvných strán sa považujú za doručené, a to, ak boli odoslané na kontaktnú elektronickú adresu Poskytovateľa (info@nemocnica-bory.sk) a na elektronickú adresu Zákazníka uvedenú v Objednávke.

6. Všetky dohody medzi Poskytovateľom a Zákazníkom sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

7. Všetky práva k webovým stránkam Poskytovateľa, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotiek, filmov, grafík, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria Poskytovateľovi. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu Poskytovateľa.

8. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do Webového rozhrania Poskytovateľa alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Zákazník nesmie pri využívaní Webového rozhrania Poskytovateľa používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím prinášať neoprávnenú výhodu.

9. Tieto VOP majú 1 prílohu: Príloha č. 1 - Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku

Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 18.11.2024

PRÍLOHA č. 1 VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)

Nemocnica BORY, a. s., Digital Park II, Einsteinova 25, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 53 733 411, doručovacia adresa: Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač, email: info@nemocnica-bory.sk,

  • Týmto oznamujem/oznamujeme* , že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: ..............
  • Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
  • Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
  • Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
  • Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
  • Dátum ..............

* Nehodiace sa prečiarknite.

Get in touch