Všeobecné obchodné podmienky vzťahujúce sa k programom Nateo, Nateo Family a Aura

I. Všeobecné ustanovenia

1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom webového rozhrania medzi poskytovateľom - obchodníkom a zákazníkom - spotrebiteľom.

2. Právne vzťahy, ktoré nie sú výslovne upravené v týchto VOP, sa spravujú ustanoveniami najmä:

  • zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“),
  • zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“),
  • predpismi na ochranu osobných údajov, a to Nariadenie EP a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenia o ochrane údajov) a zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • zákona č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene na doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „Zákon o zdravotnej starostlivosti“).

3. Poskytovateľom – obchodníkom je obchodná spoločnosť Nemocnica BORY, a. s., so sídlom Digital Park II, Einsteinova 25, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 53 773 411, DIČ: 2121494331, IČ DPH: SK7020000669, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sa, Vložka č. 7237/B (ďalej aj ako „Poskytovateľ“), ktorý v súlade s predmetom svojej činnosti poskytuje tovary a/alebo služby spotrebiteľom. Program je súbor Poskytovateľom ponúkaných tovarov a služieb, ktoré sú zamerané na obdobie gravidity, pôrodu a šestonedelia, ktoré si môže Zákazník objednať na základe záväznej objednávky.

Poskytovateľ poskytuje Programy:
(i) Nateo,
(ii) Nateo Family, a
(iii) Nateo Aura

4. Službami sa rozumejú služby ponúkané Poskytovateľom a zároveň služby, ktoré sú v súlade zo Zákonom o zdravotnej starostlivosti službami súvisiacimi s poskytovaním zdravotnej starostlivosti. Služby, ktoré sú súčasťou Programov, ktoré ponúka Poskytovateľ prostredníctvom svojho webového rozhrania, nie sú zdravotnou starostlivosťou podľa Zákona o zdravotnej starostlivosti.

5. Poskytovateľ je na základe platného povolenia na poskytovanie zdravotnej starostlivosti vydaného Bratislavským samosprávnym krajom poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v zdravotníckom zariadení typu „všeobecná nemocnica“ vrátane ambulantných zdravotníckych zariadení v rozsahu určenom povolením.

6. Prípadné vyobrazenie tovarov a služieb (Programov) na webovom rozhraní Poskytovateľa nie je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy (ponukou) v zmysle ustanovenia § 43a Občianskeho zákonníka, ale informáciou pre Zákazníka o možnostiach a podmienkach, za akých môže Zákazník vstúpiť s Poskytovateľom do rokovania o uzatvorení kúpnej zmluvy, okrem iného aj odoslaním objednávky s povinnosťou platby. Poskytovateľ nie je povinný uzavrieť zo Zákazníkom kúpnu zmluvu len na základe skutočnosti, že Zákazník odošle objednávku s povinnosťou platby Poskytovateľovi.

7. Kontakty Poskytovateľa:
Adresa poskytovania Programov/poštová adresa: Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač
Zákaznícka linka: +421 950 105 510 v čase od 07:00 do 15:30 počas pracovných dní
Zákaznícky email: info@nemocnica-bory.sk

8. Zákazníkom je spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkoch alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej aj len „Zákazník“). Zákazníkom môže byť žena, ktorá je tehotná (ďalej len „Tehotná žena“) alebo iná fyzická osoba, ktorá na základe súhlasu Tehotnej ženy vykoná nákup Programu v prospech Tehotnej ženy.

9. Zmluva medzi Zákazníkom a Poskytovateľom je uzatvorená prostredníctvom internetu, pričom Poskytovateľ ponúka Programy prostredníctvom webového rozhrania https://rezervacie.porodnicabory.sk/ (ďalej aj len „Webové rozhranie Poskytovateľa“) a Zákazník si objednáva ním vybraný Program cez elektronickú objednávku na Webovom rozhraní Poskytovateľa.

II. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

1. Výber programov je možný iba v procese registrácie na pôrod u Poskytovateľa. Program je možné záväzne si online objednať prostredníctvom Webového rozhrania Poskytovateľa. Program je možné zakúpiť si aj osobne u Poskytovateľa v súlade s Cenníkom Poskytovateľa, a to na adrese Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač.

2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo poskytnúť Zákazníkovi tovary a služby, ktoré sú v rámci Programu poskytnuté bezodplatne. Tovary a služby, ktoré sú poskytované bezodplatne poskytne Poskytovateľ iba v prípade, ak sú dostupné. Pri týchto tovaroch a službách si Poskytovateľ vyhradzuje právo neprijať reklamáciu tovarov a služieb.

3. Predávajúci má právo obmedziť počet objednaných Programov v jednej objednávke alebo na jedného Zákazníka.

4. Pre vylúčenie pochybností Poskytovateľ uvádza, že položka „Pôrod“ dostupná na Webovom rozhraní Poskytovateľa sa nepovažuje za Program.

5. Objednávka Programu z ponuky Programov na Webovom rozhraní Poskytovateľa uskutočnená Zákazníkom, predstavuje záväzný návrh na uzatvorenie Zmluvy prostredníctvom vyplneného a odoslaného formulára (ďalej len „Objednávka“).

6. Poskytovateľ umožňuje objednať si Program výlučne v procese spustenej registrácie na pôrod u Poskytovateľa. Zákazník v prvom kroku uvedie údaje Tehotnej ženy v nasledovnom rozsahu:

  • meno a priezvisko,
  • dátum narodenia,
  • rodné číslo,
  • stanovený termín pôrodu (termín, ktorý bol stanovený v cca 12. týždni tehotenstva),
  • zdravotnú poisťovňu,
  • ulicu a orientačné číslo,
  • mesto/obec,
  • PSČ,
  • štát,
  • emailovú adresu,
  • telefónne číslo,
  • informácie o zdravotnom stave (viacplodové tehotenstvo / diabetes).

7. Webové rozhranie Poskytovateľa následne overí, či je dostupná kapacita na stanovený termín pôrodu Tehotnej ženy. V prípade, ak Webové rozhranie poskytovateľa vyhodnotí, že pre stanovený termín pôrodu je dostupná kapacita, táto skutočnosť je Zákazníkovi oznámená v ďalšom kroku formulára. V tomto bode je Zákazník povinný si zvoliť na Webovom rozhraní Poskytovateľa, či si chce záväzne objednať s povinnosťou platby niektorý z Programov, alebo nie.

8. V prípade, ak si Zákazník nevyberie žiaden z Programov, je povinný vyznačiť skutočnosť, že sa oboznámil s informáciou o spracúvaní osobných údajov a vyznačiť skutočnosť o vyhlásení, že ním zadané údaje sú pravdivé. Zákazník môže vyznačiť možnosť, že udeľuje súhlas na marketingové použitie osobných údajov. Registrácia na pôrod končí oznámením o zaregistrovaní na termín pôrodu a zaslaním potvrdzujúceho emailu na zadanú emailovú adresu.

9. V prípade, ak si Zákazník vyberie niektorý z Programov, je povinný vyznačiť skutočnosť, že sa oboznámil s informáciou o spracúvaní osobných údajov, oboznámil sa a súhlasí s VOP a vyznačiť skutočnosť o vyhlásení, že ním zadané údaje sú pravdivé. Zákazník môže vyznačiť možnosť, že udeľuje súhlas na marketingové použitie osobných údajov. Zákazník následne vykoná Objednávku tým, že stlačí tlačidlo „ZÁVÄZNE REZERVOVAŤ“. V prípade Objednávky Programu bude Zákazníkovi doručený email na zadanú emailovú adresu, ktorý bude obsahovať potvrdenie rezervácie pôrodu a informáciu o možnostiach úhrady objednaného Programu v určenej lehote.

10. V prípade, ak Webové rozhranie poskytovateľa vyhodnotí, že pre stanovený termín pôrodu nie je dostupná kapacita, táto skutočnosť je Zákazníkovi oznámená v ďalšom kroku. V tomto bode je Zákazník oprávnený vytvoriť záväznú objednávku niektorého z Programov a má právo vyjadriť svoj súhlas so zaradením do tzv. čakacej listiny. V tomto prípade sa Poskytovateľ zaväzuje v primeranej lehote dodatočne preveriť svoje dostupné kapacity pre stanovený termín pôrodu. V prípade, ak Poskytovateľ v primeranej lehote bude evidovať kapacitu pre stanovený termín pôrodu, termín pôrodu bude priradený a Zákazníkovi bude zaslaný potvrdzujúci email na zadanú emailovú adresu. V prípade, ak Poskytovateľ nebude evidovať kapacitu pre stanovený termín pôrodu, bude táto skutočnosť Zákazníkovi oznámená prostredníctvom emailu zaslaného na zadanú emailovú adresu.

11. Údaje poskytnuté Zákazníkom Poskytovateľovi v Objednávke považuje Poskytovateľ za správne a pravdivé. Zákazník potvrdzuje správnosť a pravdivosť údajov zaškrtnutím príslušného políčka. Objednávka, ktorá nemá vyplnené všetky povinné polia sa považuje za neúplnú a nie je možné jej dokončenie a odoslanie. V prípade, ak Poskytovateľ zistí, že Zákazník uviedol nesprávne, klamlivé a/alebo nepravdivé údaje, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

12. K vzniku právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Zákazníkom, teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, dochádza momentom doručenia potvrdzujúceho emailu zo strany Poskytovateľa Zákazníkovi. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do splnenia predmetu kúpnej zmluvy.

13. Všetky Objednávky prijaté Poskytovateľom sú záväzné. Akékoľvek zmeny Objednávky sú možné len po vzájomnej dohode Poskytovateľa a Zákazníka.

14. Po odoslaní Objednávky nie je možné zo strany Zákazníka vykonať akúkoľvek zmenu údajov v Objednávke alebo zmenu samotnej Objednávky. V prípade, ak Zákazník potrebuje po odoslaní Objednávky vykonať zmeny údajov v Objednávke alebo zmenu samotnej Objednávky, avšak s výnimkou stanoveného termínu pôrodu, je povinný kontaktovať Poskytovateľa telefonicky na zákazníckej linke: +421 950 105 510 v pracovných dňoch v čase od 07:00 do 15:30 alebo na zákazníckom emaile: info@nemocnica-bory.sk

15. Vlastnícke právo k hmotným tovarom a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Zákazníka okamihom odovzdania hmotných tovarov.

III. Platobné podmienky

1. Kúpne ceny jednotlivých Programov ponúkaných Poskytovateľom sú uvedené na Webovom rozhraní Poskytovateľa, a to osobitne pre každý Program samostatne. Ceny sú uvádzané v mene EURO.

2. Poskytovateľ je platcom DPH. Ceny Programov sú uvádzané s DPH podľa jej výšky v súlade s právnymi predpismi v čase vykonania Objednávky.

3. Zákazník je povinný cenu za Program uhradiť vopred, pred začatím poskytovania tovarov a služieb z Programu najneskôr však do 3 kalendárnych dní odo dňa vykonania Objednávky.

4. Cenu sa Program je možné uhradiť:
(i) bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány podľa pokynov príslušného poskytovateľa služieb elektronickej platobnej brány, a v prípade zlyhania tejto metódy
(ii) bezhotovostne bankovým prevodom podľa inštrukcií zaslaných v potvrdení Objednávky.

5. V prípade neúspešnej platby (z akýchkoľvek dôvodov) bude Zákazník o danom upovedomený samostatným emailom, kde mu bude zároveň oznámené, že v prípade ak nedôjde k úspešnej platbe do 3 kalendárnych dní bude následne vyradený z poradovníka, tzn. z registrácie (dôjde k odstúpeniu od zmluvy zo strany Poskytovateľa).

6. Záväzok zákazníka zaplatiť cenu Programu v súlade s Objednávkou je splnený momentom pripísania platby vo výške kúpnej ceny na účet Poskytovateľa v prípade bezhotovostnej platby uhradenej bankovým prevodom alebo prostredníctvom platobnej brány, a to najneskôr posledný deň lehoty stanovenej v bode 3 tohto článku.

7. Poskytovateľ po overení zaplatenia objednávky Zákazníkovi, vystaví daňový doklad vo forme faktúry. Faktúra vystavená Poskytovateľom bude Zákazníkovi doručená vo forme elektronickej faktúry na emailovú adresu zadanú Zákazníkom počas vytvorenia Objednávky.

8. V prípade, ak Zákazník neuhradí v plnom rozsahu cenu za Program v lehote podľa bodu 3 tohto článku, Poskytovateľ má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

9. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť cenu Programov. Rozhodujúca cena Programu je cena, ktoré je uvedená na Webovom rozhraní Poskytovateľa v čase ukončenia a odoslania Objednávky Poskytovateľovi v súlade s týmito VOP.

IV. Čerpanie tovarov a služieb zo zakúpeného Programu

1. Tovary a služby zo zakúpeného Programu môže čerpať výlučne Tehotná žena, ktorej bol úspešne rezervovaný termín na pôrod u Poskytovateľa. Programy a ani jednotlivé tovary a služby z nich nie sú prenosné na inú fyzickú osobu a to ani v prípade, ak ide o inú tehotnú ženu.

2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo stanoviť termíny čerpania a dodania jednotlivých tovarov a služieb, ktoré sú obsahom Programu. Zároveň si Poskytovateľ vyhradzuje právo dodania jednotlivých tovarov a služieb mimo priestorov Poskytovateľa na adrese Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač alebo v termíne, ktorý si sám stanoví.

3. V prípade, ak Poskytovateľ neposkytne Tehotnej žene termín alebo nevytvorí priestor na čerpanie tovarov a služieb zo zakúpeného Programu, má Tehotná žena právo požiadať Poskytovateľa o nápravu. V takomto prípade Poskytovateľ dodatočne splní svoj záväzok ihneď, ako je to možné, najneskôr však do 30 kalendárnych dní.

4. Poskytovateľ informuje Zákazníka, že jednotlivé tovary a služby zo zakúpeného Programu budú Zákazníkovi poskytované postupne a v termínoch, ktoré sú viazané na obdobie tehotnosti, pôrodu a popôrodnej starostlivosti o ženu a novorodenca. Tehotná žena nie je oprávnená požadovať ktorýkoľvek z tovarov a služieb zo zakúpeného Programu vopred.

5. Zákazník bude informovaný zo strany Poskytovateľa o možnostiach čerpania jednotlivých tovarov a služieb zo zakúpeného Programu telefonicky, emailom alebo osobne. Výber spôsobu informovania je právom Poskytovateľa. Poskytovateľ môže zároveň využívať súbežne všetky, alebo len niektoré uvedené spôsoby informovania.

6. Poskytovateľ si vyhradzuje, že Programy poskytuje ako celok. Z uvedeného vyplýva, že v prípade nevyčerpania jedného alebo viacerých tovarov a služieb zaradených v Programe, a to z dôvodu na strane Zákazníka, nezakladá právo Zákazníka na náhradu celej kúpnej ceny alebo pomernej časti kúpnej ceny za nevyčerpanú časť tovarov a služieb zo zakúpeného Programu.

7. Odlišne od bodu 6 tohto článku bude Poskytovateľ postupovať najmä v prípadoch, ak Tehotná žena porodí u iného poskytovateľa ústavnej zdravotnej starostlivosti (prípadne aj mimo ústavného zdravotníckeho zariadenia). V takých prípadoch sa Poskytovateľ zaväzuje Zákazníkovi vrátiť pomernú časť kúpnej ceny Programu zodpovedajúcu rozsahu nevyužitých tovarov a služieb zo zakúpeného Programu. Za využitú časť Programu sa považujú všetky tovary a služby, ktoré boli Tehotnej žene reálne poskytnuté, ako aj primerané administratívne náklady spojené so spracovaním rezervácie, koordináciou a zabezpečením služieb zahrnutých v Programe. Poskytovateľ si zároveň vyhradzuje právo individuálne posúdiť osobitné situácie odlišne od tohto bodu, najmä v prípadoch hodných osobitného zreteľa (napr. závažné zdravotné dôvody, mimoriadne okolnosti brániace čerpaniu služieb a pod.).

Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 24.10.2025

PRÍLOHA č. 1 VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU