Diagneo laboratory skríning zdravia

Všeobecné obchodné podmienky vzťahujúce sa k programu Diagneo (komplexný laboratórny skríning zdravia)

I. Všeobecné ustanovenia

1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvného vzťahu medzi obchodníkom – poskytovateľom služby a zákazníkom – spotrebiteľom pri poskytovaní samoplatcovskej služby poskytovania zdravotnej starostlivosti „Diagneo – komplexný laboratórny skríning zdravia“ (ďalej len „Služba Diagneo“ alebo „Služba“ prípadne v množnom čísle „Služby“), ktorá pozostáva z odberu biologického materiálu, z jeho (sprostredkovania) laboratórneho spracovania, vyhodnotenia výsledkov a následnej konzultácie s lekárom špecialistom.

2. Právne vzťahy, ktoré nie sú výslovne upravené v týchto VOP, sa spravujú ustanoveniami najmä:

  • zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“),
  • zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“),
  • predpismi na ochranu osobných údajov, a to Nariadenie EP a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenia o ochrane údajov) a zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • zákona č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene na doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „Zákon o zdravotnej starostlivosti“).

3. Poskytovateľom – obchodníkom je obchodná spoločnosť Nemocnica BORY, a. s., so sídlom Digital Park II, Einsteinova 25, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 53 773 411, DIČ: 2121494331, IČ DPH: SK7020000669, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sa, Vložka č. 7237/B (ďalej aj ako „Poskytovateľ“), ktorý v súlade s predmetom svojej činnosti poskytuje tovary a/alebo služby spotrebiteľom. Službou Diagneo sa rozumie poskytnutie zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom Zákazníkovi.

4. Služba Diagneo je programom, v rámci ktorého Poskytovateľ poskytuje zákazníkovi laboratórny skríning zdravia pozostávajúci najmä z:

  • odberu biologického materiálu (krvi a moču),
  • sprostredkovania laboratórneho vyšetrenia biologických vzoriek,
  • interpretácie výsledkov laboratórneho vyšetrenia lekárom špecialistom – internistom Poskytovateľa.

Službu Poskytovateľ poskytuje výlučne na vlastnú žiadosť Zákazníka, ktorý je uzrozumený s tým, že na účely poskytnutia Služby sa považuje za samoplatcu a teda, že Služba nie je hradená z prostriedkov verejného zdravotného poistenia v zmysle zákona č. 577/2004 Z. z. o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe verejného zdravotného poistenia a o úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti.
Služba a jej cena je uvedená v aktuálnom cenníku Poskytovateľa zverejnenom na webovom rozhraní Poskytovateľa (www.nemocnica-bory.sk/cennik), a to pod položkou Laboratórny skríning ZDRAVIA (kód AZS_INT1).

5. Poskytovateľ je na základe platného povolenia na poskytovanie zdravotnej starostlivosti vydaného Bratislavským samosprávnym krajom poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v zdravotníckom zariadení typu „všeobecná nemocnica“, a to vrátane ambulantných zdravotníckych zariadení v rozsahu určenom povolením.

6. Laboratórne spracovanie vzoriek štandardne zabezpečuje Poskytovateľ prostredníctvom zmluvného partnera – poskytovateľa laboratórnej diagnostiky Unilabs Slovensko, s. r. o. so sídlom Záborského 2 036 01 Martin (ďalej len „Subdodávateľ“). Využitie Subdodávateľa nemá vplyv na rozsah ani kvalitu poskytovania Služby a nezakladá zmluvný vzťah medzi Zákazníkom a Subdodávateľom.

7. Prípadné vyobrazenie a prezentácia Služieb na webovom rozhraní Poskytovateľa (napr. www.diagneo.sk) nie je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy (ponukou) v zmysle ustanovenia § 43a Občianskeho zákonníka, ale informáciou pre Zákazníka o možnostiach a podmienkach, za akých môže Zákazník vstúpiť s Poskytovateľom do rokovania o uzatvorení kúpnej zmluvy, okrem iného aj odoslaním objednávky s povinnosťou platby. Poskytovateľ nie je povinný uzavrieť so Zákazníkom kúpnu zmluvu len na základe skutočnosti, že Zákazník odošle objednávku s povinnosťou platby Poskytovateľovi.

8. Kontakty Poskytovateľa:
Adresa poskytovania Služby/poštová adresa: Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač
Zákaznícka linka: +421 950 105 510 v pracovných dňoch v čase od 07:00 do 16:00
Zákaznícky email: info@nemocnica-bory.sk

9. Zákazníkom sa rozumie pacient, ktorý je spotrebiteľom - fyzickou osobou, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej aj len „Zákazník“).

10. Zmluva medzi Zákazníkom a Poskytovateľom je uzatvorená prostredníctvom internetu, pričom Poskytovateľ ponúka Služby prostredníctvom webového rozhrania na webových adresách https://www.nemocnica-bory.sk, ako aj na jeho podstránkach https://www.diagneo.sk/, (ďalej aj len „Webové rozhranie Poskytovateľa“) a Zákazník si objednáva ním vybranú Službu cez elektronickú objednávku na Webovom rozhraní Poskytovateľa.

11. Služba sa začína osobným odberom biologického materiálu v priestoroch Poskytovateľa. Laboratórne spracovanie vzoriek prebieha po odbere u Subdodávateľa. Výsledky laboratórnych vyšetrení sú následne vyhodnotené a sprístupnené v rámci konzultácie, štandardne v dohodnutý deň a čas Termínu, výnimočne neskôr podľa organizačných možností Poskytovateľa. Jednotlivé úkony Služby na seba nadväzujú podľa organizačných a technologických možností Poskytovateľa.

12. Služba má povahu skríningu a nejde o diagnostiku konkrétneho ochorenia ani o iný obdobný akútny zdravotný výkon. Výsledky laboratórnych vyšetrení majú informatívny charakter a ich interpretácia je vždy viazaná na klinický stav Zákazníka, jeho anamnézu a na odborné posúdenie lekárom.

13. Služba Diagneo je poskytovaná výlučne osobne fyzickej osobe – Zákazníkovi uvedenému v objednávke. Služba nie je prenosná na inú osobu.

II. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

1. Výber Služby je možné vykonať a záväzne si ju objednať prostredníctvom Webového rozhrania Poskytovateľa (www.diagneo.sk).

2. Poskytovateľ je oprávnený obmedziť počet objednaných Služieb v jednej objednávke alebo na jedného Zákazníka.

3. Objednávka Služby uskutočnená Zákazníkom prostredníctvom Webového rozhrania Poskytovateľa predstavuje záväzný návrh na uzatvorenie zmluvy podľa § 43a a nasl. Občianskeho zákonníka (ďalej len „Objednávka“), ktorej predmetom je poskytnutie Služby.

4. Zákazník pri vytváraní Objednávky vyberie dátum a čas poskytnutia Služby v rozsahu interpretácie výsledkov laboratórneho vyšetrenia lekárom (ďalej len „Termín“). Pokiaľ ide o poskytnutie Služby v rozsahu odberu biologického materiálu, to sa poskytuje štandardne v deň Termínu v čase medzi 7:00 – 8:30 hod.

5. Webové rozhranie Poskytovateľa automaticky overí kapacitu pre zvolený Termín. Ak je termín dostupný, Zákazník je povinný vyplniť všetky povinné údaje, a to najmä:

  • meno,
  • priezvisko,
  • rodné číslo,
  • ulicu a orientačné číslo pobytu,
  • mesto/obec pobytu,
  • PSČ pobytu,
  • štát pobytu,
  • emailovú adresu, a
  • telefónne číslo.

6. V ďalšom kroku je Zákazníkovi ponúknuté zhrnutie jeho Objednávky (rezervácie). Zákazník je povinný vyznačiť skutočnosť, že sa oboznámil s informáciami o spracúvaní osobných údajov, a zároveň že sa oboznámil a súhlasí s VOP. V prípade neoznačenia týchto povinných polí nemôže byť Objednávka dokončená. Zákazník môže vyznačiť možnosť, že udeľuje súhlas na marketingové použitie osobných údajov. Zákazník následne vykoná Objednávku tým, že stlačí tlačidlo „REZERVOVAŤ A UHRADIŤ“. V prípade Objednávky Služby bude Zákazníkovi doručený email na zadanú emailovú adresu, ktorý bude obsahovať potvrdenie a zhrnutie Objednávky Služby.

7. V prípade, ak Webové rozhranie poskytovateľa vyhodnotí, že pre stanovený Termín nie je dostupná kapacita, táto skutočnosť je Zákazníkovi oznámená v ďalšom kroku. V tomto bode je Zákazník oprávnený vybrať si iný dostupný dátum a čas Služby a pokračovať podľa vyššie uvedeného postupu.

8. Údaje poskytnuté Zákazníkom Poskytovateľovi v Objednávke považuje Poskytovateľ za správne a pravdivé. Objednávka, ktorá nemá vyplnené všetky povinné polia sa považuje za neúplnú a nie je možné jej dokončenie a odoslanie. V prípade, ak Poskytovateľ zistí, že Zákazník uviedol nesprávne, klamlivé a/alebo nepravdivé údaje, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

9. K vzniku právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Zákazníkom, teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, dochádza momentom doručenia potvrdzujúceho emailu zo strany Poskytovateľa Zákazníkovi. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do splnenia predmetu kúpnej zmluvy.

10. Všetky odoslané Objednávky prijaté Poskytovateľom sú záväzné. Akékoľvek zmeny Objednávky sú možné len po vzájomnej dohode Poskytovateľa a Zákazníka.

11. Po odoslaní Objednávky nie je možné zo strany Zákazníka jednostranne meniť údaje uvedené v Objednávke ani meniť samotnú Objednávku, s výnimkou zmeny Termínu podľa článku IV. týchto VOP. V prípade potreby zmeny iných údajov je Zákazník povinný kontaktovať Poskytovateľa telefonicky alebo emailom podľa kontaktných údajov uvedených v týchto VOP.

III. Cena a platobné podmienky

1. Ceny jednotlivých Služieb poskytovaných Poskytovateľom sú uvedené na Webovom rozhraní Poskytovateľa pri konkrétnej Službe. Cena Služby Diagneo je stanovená ako pevná suma v eurách a zahŕňa všetky časti Služby uvedené v článku I týchto VOP. Konkrétnu výšku možné nájsť vo zverejnenom cenníku Poskytovateľa zverejnenom v aktuálnom znení na Webovom rozhraní.

2. Cena Služby je uvádzaná v mene euro (EUR) a v konečnej podobe vrátane všetkých daní a poplatkov. Služba Diagneo je poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ktorá je oslobodená od dane z pridanej hodnoty (DPH).

3. Zákazník je povinný uhradiť cenu Služby pri vytvorení Objednávky prostredníctvom Webového rozhrania Poskytovateľa, a to ešte pred potvrdením Objednávky Poskytovateľom.

4. Cenu za Službu je možné uhradiť bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány podľa zverejnených pokynov príslušného poskytovateľa služieb elektronickej platobnej brány.

5. Záväzok zákazníka zaplatiť cenu Služby v súlade s Objednávkou je splnený momentom potvrdenia úhrady zo strany platobnej brány vo výške príslušnej kúpnej ceny.

6. Poskytovateľ po overení zaplatenia Objednávky, vystaví Zákazníkovi daňový doklad vo forme faktúry. Faktúra vystavená Poskytovateľom bude Zákazníkovi doručená vo forme elektronickej faktúry na emailovú adresu zadanú Zákazníkom počas vytvorenia Objednávky.

7. V prípade, ak Zákazník neuhradí v plnom rozsahu cenu za Službu, Objednávka nebude akceptovaná zo strany Poskytovateľa a kúpna zmluva medzi Zákazníkom a Poskytovateľom nebude uzatvorená.

8. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť cenu Služby. Rozhodujúca cena Služby je cena, ktoré je uvedená na Webovom rozhraní Poskytovateľa (korešpondujúc so zverejnením cenníkom Poskytovateľa na Webovom rozhraní) v čase ukončenia a odoslania Objednávky Poskytovateľovi v súlade s týmito VOP.

9. Po overení úhrady vystaví Poskytovateľ Zákazníkovi daňový doklad – faktúru. Faktúra bude Zákazníkovi doručená elektronicky na emailovú adresu uvedenú v Objednávke.

IV. Poskytovanie Služby

1. Služby sa môže zúčastniť výlučne fyzická osoba – Zákazník uvedený v Objednávke, a to v Termíne zvolenom Zákazníkom a potvrdeného Poskytovateľom. Služba nie je prenosná na inú fyzickú osobu.

2. Služba sa začína osobným odberom biologického materiálu (krv, moč) v priestoroch Poskytovateľa ( v zdravotníckom zariadení nachádzajúcom sa na adrese Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač), štandardne v čase 7:00 – 8:30 hod dohodnutého Termínu. Zákazník je povinný dostaviť sa na odber včas, riadiť sa pokynmi Poskytovateľa a preukázať svoju totožnosť dokladom totožnosti.

3. Zákazník je povinný dodržať všetky zverejnené (na Webovom rozhraní), prípadne všetky (v e-mailovej schránke) doručené inštrukcie ohľadom prípravy na odber (napr. dostaviť sa nalačno). Ak Zákazník tieto pokyny nedodrží, Poskytovateľ je oprávnený Službu odmietnuť alebo presunúť na náhradný termín podľa svojich kapacitných možností.

4. Zákazník je povinný pravdivo a úplne vyplniť zdravotný dotazník. Údaje zo zdravotného dotazníka slúžia lekárovi na správne posúdenie zdravotného stavu Zákazníka. V prípade neposkytnutia požadovaných údajov môže byť poskytovanie Služby obmedzené alebo odmietnuté.

5. Laboratórne spracovanie vzoriek prebieha v laboratórnych pracoviskách Poskytovateľa alebo Subdodávateľa laboratórnej diagnostiky. Vzorky sú spracované, analyzované a vyhodnotené v súlade s odbornými postupmi laboratórnej medicíny.

6. Výsledky laboratórnych vyšetrení sú následne vyhodnotené a sprístupnené Zákazníkovi v rámci osobnej konzultácie s lekárom – internistom Poskytovateľa, a to štandardne v dohodnutom (zvolenom) Termíne, výnimočne po upovedomení Zákazníka z kapacitných a technologických obmedzení Poskytovateľ v inej štandardnej (určenej) lehote. Táto konzultácia je odborným výkladom výsledkov laboratórnych testov a trvá približne 20 minút. Lekár v rámci konzultácie poskytne odborné stanovisko, odpovie na prípadné otázky Zákazníka a odporučí prípadné ďalšie kroky. Zákazník berie na vedomie, že Služba je preventívnym laboratórnym skríningom a lekárska konzultácia nenahrádza komplexné interné alebo špecializované vyšetrenie. Na základe výsledkov môže lekár odporučiť ďalšie diagnostické výkony alebo návštevu špecialistu.

7. Poskytovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť poskytnutie Služby alebo jej jednotlivých častí v prípadoch, ak:
a) Zákazník neposkytne pravdivé alebo úplné údaje potrebné na poskytnutie Služby,
b) Zákazník neposkytne potrebnú súčinnosť,
c) Zákazník je pod vplyvom alkoholu alebo návykových látok,
d) poskytnutie Služby by mohlo ohroziť zdravie Zákazníka alebo iných osôb,
e) odber alebo výkon nie je možné bezpečne realizovať.

8. V prípade, že Zákazník mešká na Termín, táto (aj časť) Služba môže byť po vzájomnej dohode presunutá na iný dostupný termín podľa možností Poskytovateľa.

9. Zákazník je oprávnený jedenkrát (1x) počas účinnosti zmluvy požiadať Poskytovateľa o zmenu Termínu, a to písomne (elektronicky alebo listinne) najneskôr 48 hodín pred dohodnutým Termínom. V takom prípade Poskytovateľ stanoví Zákazníkovi nový termín poskytnutia Služby podľa svojich kapacitných, personálnych a organizačných možností.

V. Odstúpenie od zmluvy

1. Poskytovateľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s právnymi predpismi a v súlade s týmito VOP.

2. Zákazník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s právnymi predpismi a v súlade s týmito VOP.

3. Zákazník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ustanovením § 19 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa, a to v lehote 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie Služby.

4. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu, okrem iného, ak došlo k poskytnutiu (aj časti) Služby a poskytovanie Služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom Zákazníka a Zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy Zákazník povinný zaplatiť kúpnu cenu.

5. Po uplynutí lehoty podľa bodu 3 tohto článku je Zákazník oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu, pričom odstúpením od zmluvy je Poskytovateľ oprávnený účtovať Zákazníkovi storno poplatok ako náhradu nákladov spojených so zrušením rezervovaného Termínu poskytnutia Služby. Storno poplatok sa započítava oproti uhradenej cene Služby a je určený nasledovne:
a) 50 % ceny Služby, ak je odstúpenie doručené najneskôr 3 pracovné dni pred rezervovaným termínom Konzultácie;
b) 100 % ceny Služby, ak sa Zákazník v dohodnutý Termín Služby nedostaví; storno poplatok v tomto prípade predstavuje náhradu nákladov spojených s rezerváciou termínu Služby, s vyhradením a prípravou priestorov, zabezpečením odborného personálu a kapacitnými obmedzeniami, ktoré brania poskytnutiu Služby inému zákazníkovi

Poskytovateľ v týchto prípadoch vráti Zákazníkovi zaplatenú cenu Služby zníženú o storno poplatok.

6. Zákazník môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu. Zákazník môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Vzorový formulár je uvedený v Prílohe č. 1 týchto VOP.

7. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Zákazník najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Poskytovateľovi.

8. Zákazník je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, ak predmetom kúpnej zmluvy bolo poskytnutie služby.

9. Poskytovateľ je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia od zmluvy vrátiť všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou. Poskytovateľ je povinný vrátiť Zákazníkovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od kúpnej zmluvy, ak Zákazník neodstúpil od celej kúpnej zmluvy.

VI. Zodpovednosť za vady

Zodpovednosť za vady hmotných tovarov

1. Poskytovateľ zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má poskytnutá služba (Služba) v čase jej poskytnutia. Vadou služby sa rozumie najmä to, že služba nebola poskytnutá riadne, v dohodnutej kvalite alebo v súlade s právnymi predpismi.

2. Zákazník je povinný vadu služby bezodkladne po jej zistení vytknúť Poskytovateľovi.

3. Zákazník môže vytknúť Poskytovateľovi vadu (podať žiadosť o nápravu) osobne na adrese Poskytovateľa Nemocnica BORY, Ivana Kadlečíka 2, 841 03 Bratislava – mestská časť Lamač alebo emailom zaslaným na zákaznícky email: info@nemocnica-bory.sk.

4. Poskytovateľ o vytknutí vady Zákazníkovi poskytne písomné potvrdenie bezodkladne po vytknutí vady. Poskytovateľ v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Poskytovateľ nemôže ovplyvniť.

5. V prípade, ak Poskytovateľ odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Zákazníkovi. Ak Zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Poskytovateľa za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Poskytovateľ v takomto prípade nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

6. Zákazník má právo zvoliť si spôsob nápravy vady služby: (i) pri odstrániteľných vadách – včasné, bezplatné a riadne odstránenie vady alebo opätovné poskytnutie služby; (ii) pri neodstrániteľných vadách – opakované poskytnutie rovnakej alebo obdobnej služby (ak je dostupná) alebo primeranú zľavu z ceny služby.
7. Zákazník má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty v súlade s ustanovením § 624 Občianskeho zákonníka.

VII. Osobitné ustanovenia

1. Poskytovateľ je zbavený zodpovednosti za čiastočné alebo úplné nesplnenie svojich záväzkov a povinností podľa kúpnej zmluvy a/alebo VOP, ak je toto nesplnenie spôsobené okolnosťami, ktoré nastali nezávisle od vôle Poskytovateľa a bránia mu v splnení jeho záväzkov, ak vzhľadom na všetky okolnosti nie je možné rozumne predpokladať, že by Poskytovateľ tieto okolnosti alebo ich následky odvrátil alebo prekonal a že by v čase uzavretia kúpnej zmluvy tieto okolnosti predvídal. V prípade vzniku okolností vylučujúcich zodpovednosť sa doba plnenia zmluvných záväzkov predĺži o dobu rovnajúcu sa dobe trvania týchto okolností. Ak Poskytovateľ nemôže splniť svoje záväzky vzhľadom na objektívne okolnosti vyššej moci, oznámi túto skutočnosť Zákazníkovi najneskôr do 5 dní od ich vzniku. Príklady vyššej moci: prírodné katastrofy, živelné pohromy, vojna, teror, sabotáže, epidémie a pandémie, nepriaznivé epidemiologické situácie, vládne opatrenia, embargo, sankcie, štrajky a výluky, prerušenie prevádzky, nedostupnosť surovín alebo výrobných materiálov).

2. Pre prípad, ak nie je primerané od Zákazníka očakávať strpenie predĺženia doby plnenia zmluvných záväzkov z dôvodu, že inak by sa poskytnutie tovarov a služieb stalo neaktuálnym, má Zákazník právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote do 5 dní od oznámenia vzniku okolností vyššej moci. Zákazník je povinný preukázať, že sa poskytnutie Služby stalo neaktuálnym.

VIII. Mimosúdne riešenie sporov

1. Vzniknuté spory majú právomoc rozhodovať súdy Slovenskej republiky, za predpokladu, že Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, má bydlisko na území Slovenskej republiky. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, môže žalovať Poskytovateľa aj na súdoch členského štátu Európskej únie, v ktorom má tento spotrebiteľ bydlisko.

2. Zákazník má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu (emailom na emailovú adresu: info@nemocnica-bory.sk).

3. Ak Poskytovateľ na túto žiadosť Zákazníka odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa ustanovenia § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon o ARS“); možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

4. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).

5. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže Zákazník podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže Zákazník využiť formulár, ktorý je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.

6. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže Kupujúci podať taktiež prostredníctvom online platformy alternatívneho riešenia sporov -– platformy ODR Európskej komisie, ktorá je dostupná na webe: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.

7. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o ARS, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Alternatívne riešenie sporu sa týka len sporu medzi Zákazníkom (spotrebiteľom) a Poskytovateľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od Zákazníka (spotrebiteľa) požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR vrátane DPH. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

IX. Záverečné ustanovenia

1. Tieto VOP sú platné a účinné odo dňa ich uverejnenia na Webovom rozhraní Poskytovateľa, ak nie je uvedený vo VOP neskorší dátum platnosti a účinnosti.

2. Orgánom dozoru na ochranu spotrebiteľa je v zmysle platných právnych predpisov Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P. O. Box 5, 820 07 Bratislava 27.

3. Náklady vzniknuté Zákazníkovi pri používaní komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí sám Zákazník. Výška nákladov sa nelíši od základnej sadzby.

4. Poskytovateľ je oprávnený znenie týchto VOP meniť a/alebo dopĺňať akýmikoľvek zmenami, čím ale nie sú dotknuté práva a povinnosti, ktoré vznikli počas účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.

5. Ak v týchto VOP nie je uvedené inak, oznámenie doručované prostredníctvom elektronickej pošty zmluvných strán sa považujú za doručené, a to, ak boli odoslané na kontaktnú elektronickú adresu Poskytovateľa (info@nemocnica-bory.sk) a na elektronickú adresu Zákazníka uvedenú v Objednávke.

6. Všetky dohody medzi Poskytovateľom a Zákazníkom sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

7. Všetky práva k webovým stránkam Poskytovateľa, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotiek, filmov, grafík, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria Poskytovateľovi. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu Poskytovateľa.

8. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do Webového rozhrania Poskytovateľa alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Zákazník nesmie pri využívaní Webového rozhrania Poskytovateľa používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím prinášať neoprávnenú výhodu.

9. Tieto VOP majú 1 prílohu: Príloha č. 1 - Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku

Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.12.2025.

PRÍLOHA č. 1

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU