Orientácia na pacienta
- jednolôžkový štandard na všetkých izbách vrátane intenzívnej starostlivosti s vlastným sociálnym zariadením;
- moderný infotainment/TV s pripojením na wifi na každej izbe;
- zapojenie rodinných príslušníkov do systému zdravotnej starostlivosti – možnosť prítomnosti blízkych počas hospitalizácie, integrovaná starostlivosť na jednotke neonatologickej intenzívnej starostlivosti (spoločný pobyt matky a dieťaťa);
- integrovaný prístup k poskytovaniu zdravotnej starostlivosti s plánovaním a manažmentom pacienta aj po prepustení z hospitalizácie;
- nemocnica bez bolesti – zameranie všetkých medicínskych procesov na elimináciu zbytočnej bolesti;
- pôrodnica novej generácie s pôrodnými izbami v hotelovom štandarde umožňujúcimi prítomnosť blízkej osoby počas celej doby pôrodu;
Zlepšovanie medicínskych procesov
- zdieľaná lôžková kapacita naprieč špecializáciami (systém plávajúcich lôžok);
- centralizácia intenzívnej starostlivosti – zvyšovanie bezpečnosti pacienta efektívnejším využívaním odborného personálu a technológií;
- centrálny urgentný príjem s komplexným zabezpečením diagnostiky, expektácie a multidisciplinárnej starostlivosti (II. typ);
- bezpečná identifikácia pacientov pomocou čiarových kódov;
- centrálna prípravovňa perorálnych a intravenóznych liekov (CPL);
- vysoká bezpečnosť procesu medikácie – elektronická preskripcia s kontrolou interakcií, automatizovaná príprava jednotlivej dávky, podanie liečby cez identifikáciu pacienta a lieku čiarovým kódom;
- štandardizovaná zdravotná starostlivosť (definované politiky a štandardné operačné postupy);
- ambícia akreditovať poskytovanie zdravotnej starostlivosti medzinárodnými externými autoritami (SAK ČR, JCI USA);
Optimalizácia logistických tokov
- priestorové riešenie budovy prispôsobené požiadavkám na maximálnu efektívnosť prevádzkových procesov;
- veľmi krátke dobehové vzdialenosti s presne zadefinovanými medicínskymi procesmi a logistickými tokmi;
- pacientske, návštevnícke, zamestnanecké a materiálové toky navzájom značne odčlenené;
- urgentný príjem, služobné vstupy pre zamestnancov či vjazd do logistického centra oddelené od hlavného vchodu do budovy;
- bežný návštevník v nemocnici ruch logistiky, pohyb medicínskeho personálu a hospitalizovaných pacientov vníma v minimálnej miere vďaka funkčnej architektúre a nastaveniu prevádzkových procesov;
- špeciálny kontajnerový systém na prepravu biologického materiálu, stravy, bielizne a pod. podľa najprísnejších hygienických štandardov;
Motivujúca pracovná atmosféra
- tím tvoria špecialisti, ktorí vnímajú svoju prácu ako poslanie, empatia im nie je cudzia a pacienta kladú na prvé miesto;
- vytvárame priestor na profesijný a odborný rozvoj: podporujeme mentorstvo, rotáciu, či vyskúšanie si vedúcich rolí;
- prestížne pracovisko založené na modernej medicínskej technike a inovatívnych medicínskych a prevádzkových procesoch;
- otvorená a transparentná kultúra, ktorá umožňuje, že vedenie je v partnerskom vzťahu s personálom a zdravotnícky personál je vo vzájomnom rovnocennom vzťahu;
- odbremenenie zdravotníckych pracovníkov od administratívnych a organizačných činnosť. Tie vykonávajú profesionáli v odbore služieb,
- vytvárame zdravotníkom priestor na čisto odbornú činnosť;
- spolupracovníkov odmeňujeme konkurencieschopne;
- oceňujeme vysokú pracovnú morálku, no dbáme na to, aby práca našich kolegov napĺňala dlhodobo;
- sme flexibilní pri dohode o nastavení pracovnej doby;
Vysoká úroveň elektronizácie a digitalizácie
- nový nemocničný informačný systém podporujúci mobilné aplikácie pre personál aj pacientov;
- jednoduchý prístup k medicínskym dátam, ktoré umožnia vytvárať analýzy, štatistiky a klinické štúdie, ako aj zavádzať nové typy liečby;
- systém podporí automatizáciu niektorých procesov, zlepší manažment, zjednoduší administratívu a prispeje k odbúraniu byrokracie;
- systém bude evidovať liečbu pacienta počas celého pobytu v nemocnici, takže lekári a sestry z rôznych pracovísk o ňom budú mať komplexný
- prehľad (aké absolvoval vyšetrenia, aké zákroky ho ešte čakajú, aké má výsledky laboratórnych testov a rádiologických vyšetrení a pod.);
- systém pomôže precíznejšie plánovať hospitalizácie, operácie, zdravotnícky materiál, krv, lieky či stravu a zároveň umožní vytvárať pre lekárov a sestry konkrétne úlohy s funkciou zasielania notifikácií;
Nemocnica bez papierov
- strategickým cieľom je nový nemocničný informačný systém podporujúci mobilné aplikácie pre personál aj pacientov;
- jednoduchý prístup k medicínskym dátam, ktoré umožnia vytvárať analýzy, štatistiky a klinické štúdie, ako aj zavádzať nové typy liečby;
- systém podporí automatizáciu niektorých procesov, zlepší manažment, zjednoduší administratívu a prispeje k odbúraniu byrokracie;
- systém bude evidovať pacienta počas celého pobytu v nemocnici, takže lekári a sestry z rôznych pracovísk o ňom budú mať komplexný prehľad (kde sa nachádza, aké absolvoval vyšetrenia, aké zákroky ho ešte čakajú, aké má výsledky laboratórnych testov a rádiologických vyšetrení a pod.);
- systém pomôže precíznejšie plánovať hospitalizácie, operácie, zdravotnícky materiál, krv, lieky či stravu a zároveň umožní vytvárať pre lekárov a sestry konkrétne úlohy s funkciou zasielania notifikácií;
- nemocnica bude pripravená ako bezpapierová, prípadne sa stane bezpapierovou v okamihu, ako to legislatíva bude umožňovať;
Efektívna prevádzka
- päťpodlažná budova navrhnutá s vysokým dôrazom na efektivitu prevádzky a skvalitnenie poskytovanie starostlivosti;
- využívanie spoločných kapacít, ako sú plávajúce lôžka, univerzálne ambulantné vyšetrovne či zdieľanie ošetrovateľského a iného personálu;