7 princípov Nemocnice Bory

Orientácia na pacienta

  • jednolôžkový štandard na všetkých izbách vrátane intenzívnej starostlivosti s vlastným sociálnym zariadením;
  • moderný infotainment/TV s pripojením na wifi na každej izbe;
  • zapojenie rodinných príslušníkov do systému zdravotnej starostlivosti – možnosť prítomnosti blízkych počas hospitalizácie, integrovaná starostlivosť na jednotke neonatologickej intenzívnej starostlivosti (spoločný pobyt matky a dieťaťa);
  • integrovaný prístup k poskytovaniu zdravotnej starostlivosti s plánovaním a manažmentom pacienta aj po prepustení z hospitalizácie;
  • nemocnica bez bolesti – zameranie všetkých medicínskych procesov na elimináciu zbytočnej bolesti;
  • pôrodnica novej generácie s pôrodnými izbami v hotelovom štandarde umožňujúcimi prítomnosť blízkej osoby počas celej doby pôrodu;

Zlepšovanie medicínskych procesov

  • zdieľaná lôžková kapacita naprieč špecializáciami (systém plávajúcich lôžok);
  • centralizácia intenzívnej starostlivosti – zvyšovanie bezpečnosti pacienta efektívnejším využívaním odborného personálu a technológií;
  • centrálny urgentný príjem s komplexným zabezpečením diagnostiky, expektácie a multidisciplinárnej starostlivosti (II. typ);
  • bezpečná identifikácia pacientov pomocou čiarových kódov;
  • centrálna prípravovňa perorálnych a intravenóznych liekov (CPL);
  • vysoká bezpečnosť procesu medikácie – elektronická preskripcia s kontrolou interakcií, automatizovaná príprava jednotlivej dávky, podanie liečby cez identifikáciu pacienta a lieku čiarovým kódom;
  • štandardizovaná zdravotná starostlivosť (definované politiky a štandardné operačné postupy);
  • ambícia akreditovať poskytovanie zdravotnej starostlivosti medzinárodnými externými autoritami (SAK ČR, JCI USA);

Optimalizácia logistických tokov

  • priestorové riešenie budovy prispôsobené požiadavkám na maximálnu efektívnosť prevádzkových procesov;
  • veľmi krátke dobehové vzdialenosti s presne zadefinovanými medicínskymi procesmi a logistickými tokmi;
  • pacientske, návštevnícke, zamestnanecké a materiálové toky navzájom značne odčlenené;
  • urgentný príjem, služobné vstupy pre zamestnancov či vjazd do logistického centra oddelené od hlavného vchodu do budovy;
  • bežný návštevník v nemocnici ruch logistiky, pohyb medicínskeho personálu a hospitalizovaných pacientov vníma v minimálnej miere vďaka funkčnej architektúre a nastaveniu prevádzkových procesov;
  • špeciálny kontajnerový systém na prepravu biologického materiálu, stravy, bielizne a pod. podľa najprísnejších hygienických štandardov;

Motivujúca pracovná atmosféra

  • tím tvoria špecialisti, ktorí vnímajú svoju prácu ako poslanie, empatia im nie je cudzia a pacienta kladú na prvé miesto;
  • vytvárame priestor na profesijný a odborný rozvoj: podporujeme mentorstvo, rotáciu, či vyskúšanie si vedúcich rolí;
  • prestížne pracovisko založené na modernej medicínskej technike a inovatívnych medicínskych a prevádzkových procesoch;
  • otvorená a transparentná kultúra, ktorá umožňuje, že vedenie je v partnerskom vzťahu s personálom a zdravotnícky personál je vo vzájomnom rovnocennom vzťahu;
  • odbremenenie zdravotníckych pracovníkov od administratívnych a organizačných činnosť. Tie vykonávajú profesionáli v odbore služieb,
  • vytvárame zdravotníkom priestor na čisto odbornú činnosť;
  • spolupracovníkov odmeňujeme konkurencieschopne;
  • oceňujeme vysokú pracovnú morálku, no dbáme na to, aby práca našich kolegov napĺňala dlhodobo;
  • sme flexibilní pri dohode o nastavení pracovnej doby;

Vysoká úroveň elektronizácie a digitalizácie

  • nový nemocničný informačný systém podporujúci mobilné aplikácie pre personál aj pacientov;
  • jednoduchý prístup k medicínskym dátam, ktoré umožnia vytvárať analýzy, štatistiky a klinické štúdie, ako aj zavádzať nové typy liečby;
  • systém podporí automatizáciu niektorých procesov, zlepší manažment, zjednoduší administratívu a prispeje k odbúraniu byrokracie;
  • systém bude evidovať liečbu pacienta počas celého pobytu v nemocnici, takže lekári a sestry z rôznych pracovísk o ňom budú mať komplexný
  • prehľad (aké absolvoval vyšetrenia, aké zákroky ho ešte čakajú, aké má výsledky laboratórnych testov a rádiologických vyšetrení a pod.);
  • systém pomôže precíznejšie plánovať hospitalizácie, operácie, zdravotnícky materiál, krv, lieky či stravu a zároveň umožní vytvárať pre lekárov a sestry konkrétne úlohy s funkciou zasielania notifikácií;

Nemocnica bez papierov

  • strategickým cieľom je nový nemocničný informačný systém podporujúci mobilné aplikácie pre personál aj pacientov;
  • jednoduchý prístup k medicínskym dátam, ktoré umožnia vytvárať analýzy, štatistiky a klinické štúdie, ako aj zavádzať nové typy liečby;
  • systém podporí automatizáciu niektorých procesov, zlepší manažment, zjednoduší administratívu a prispeje k odbúraniu byrokracie;
  • systém bude evidovať pacienta počas celého pobytu v nemocnici, takže lekári a sestry z rôznych pracovísk o ňom budú mať komplexný prehľad (kde sa nachádza, aké absolvoval vyšetrenia, aké zákroky ho ešte čakajú, aké má výsledky laboratórnych testov a rádiologických vyšetrení a pod.);
  • systém pomôže precíznejšie plánovať hospitalizácie, operácie, zdravotnícky materiál, krv, lieky či stravu a zároveň umožní vytvárať pre lekárov a sestry konkrétne úlohy s funkciou zasielania notifikácií;
  • nemocnica bude pripravená ako bezpapierová, prípadne sa stane bezpapierovou v okamihu, ako to legislatíva bude umožňovať;

Efektívna prevádzka

  • päťpodlažná budova navrhnutá s vysokým dôrazom na efektivitu prevádzky a skvalitnenie poskytovanie starostlivosti;
  • využívanie spoločných kapacít, ako sú plávajúce lôžka, univerzálne ambulantné vyšetrovne či zdieľanie ošetrovateľského a iného personálu;